Söt och rund och fin, men så liten den är

Den står på infarten, krukan med de nya lila dahliorna, Rocco och Creme de cassis. Och nu i slutet av juli har den första äntligen slagit ut.  



Men så förvånad jag blev över storleken på Roccos blommor. Jag vet inte varför, men i sann dahlia-anda hade jag bara väntat mig något lite större...



Nu väntar jag med spänning på att den andra, Creme de cassis, ska slå ut också. Knoppen har börjat öppna sig och den har stått och stampat i ett par dagar. Sedan har alla sex olika sorterna slagit ut.

Årets dahlior har jag sortnamnet på. Men de gamla har jag ingen aning. Det är den röda och den rosa/gula eller orangea här i en härlig blomning tillsammans med lammöron och ringblommor.



Den gula är nu i sitt andra flor. Förra året har jag för mig att det var tre gula, men i år är det bara en. Men den lyser som solen där den står.



4 kommentarer:

  1. Underbara, bilden med Lammöronen och Dahliorna är härlig. Ha det skönt i solen /Marika

    SvaraRadera
  2. Det är vackert med dahlior men ack så mycket jobb med förvaringen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men mycket lättare än att hålla på med frösådder av sommarblommor, tycker jag.
      /Charlotta

      Radera
  3. Jag tycker dahlior är jättefina, men hos andra. Jag kan aldrig förvara dom på rätt sett, Ha det fint/Carita

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.