Flox och flera fjärilar

Floxen står sig väldigt fint bara den får vatten, vatten och ännu mera vatten. Den slokar varje dag, men återhämtar sig snabbt när jag vattnar på kvällen. Ibland kan jag inte låta bli att ge någon av dem som slokar mest en extra slurk mitt på dagen.






Och så flera fjärilar. Idag är det nässelfjärilen som har valt den finaste scenen. Med rosa flox i bakgrunden.



Men ibland väljer den att kamouflera sig i stället för att skina...


Det utlovade regnet är inte så säkert längre, men med lite tur så släpper fronten som ska dra över södra delarna av landet i morgon åtminstone några millimeter också över oss.


3 kommentarer:

  1. Hej Charlotta!
    Floxen är så fin men väldigt törstig, de behöver lite extra vatten. Trodde vi skulle få regn idag, men det blev inte många droppar. Ikväll skall jag spana efter månen.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Jag älskar också flox, men nu har mina blommat sen i juni och det hjälper inte längre att vattna dom. Dom skulle behöva minst ett 3-dagars fint regn!
    Det blev dock aldrig nåt regn igår som utlovat - och förmodligen inget idag för solen skiner från en blå himmel. MEN det har kommit 1,5 mm nu på morgonen tydligen, för det är så mycket i vattenmätaren, så nu är det 30 grader varmt och äckligt fuktigt. Så det blir till att spendera dagen inomhus.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  3. Så fina bilder av floxen. Doftar gott också. Min har gett upp i torkan och hänger.
    Ha det fint
    Helene

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.