Fjärilsväder

Det var fjärilsväder hela dagen. Men på kvällen fick vi äntligen lite svalkande vindar idag. 


De silverstreckade pärlemorfjärilarna är ofta på besök här i trädgården. 



Men skogspärlemorfjärilen brukar jag sällan se. Så vacker med sina pärlor på undersidan av vingarna.



Så kom äntligen ett påfågelöga. Men tro inte att den vek ner sina vingar...



Rosenvialen får inte så mycket insektsbesök, men blommorna ser ju näsan ut som fjärilar i sig själva.



Och vad är detta? Stor som en (liten) sparv... Någon form av svärmare, kanske en större dagsvärmare?



♥ ♥ ♥

4 kommentarer:

  1. Hei Charlotta. Det er så deilig når sommerfuglene kommer for fullt i hagen, og den tiden er nå. Ha en fin søndag. Hilsen Anne-Kristin

    SvaraRadera
  2. Det kan vara en bra sysselsättning nu när det ändå är svårt att göra något vettigt i trädgården... Lära mig fler fjärilar. Titta på vilka som besöker mina växter :)

    Fina bilder och tack för namnen på några som jag inte ens vet om jag sett :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Hej Charlotta!
    Har sett några citron och kålfjärilar, men den största fjärilsmagneten Summer snow, är inte kvar, så Amiraler och Påfåglar, har inte visat sig. Härliga bilder.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvaraRadera
  4. Wonderful photos, beautiful blogue.
    Many greetings
    Maria
    Divagar Sobre Tudo um Pouco

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.