Ska dess öde bli komposten?

Jag är besviken!
Inte nog med att de varit långsamma. Det tog tid för dem att gro. Det tog tid för dem att växa upp (trots en optimal sommar med massor av sol och värme). Det tog tid för dem att sätta knopp. Det tog tid för knopparna att slå ut.
Men till slut så...


Lika vacker som den ska vara, MEN... den doftar inte. Inte ett dyft! Inte på morgonen, inte på middagen, inte på kvällen... inte en doft!

När hösten kommer åker lökarna i komposten, om ingen vill adoptera dem. Jag kommer inte att lägga mer energi på den här tråkmånsen.

6 kommentarer:

  1. Är det doftlilja (fast utan doft...)? Hur hög? Väldigt vacker är den i alla fall! Synd att slänga tycker jag, så jag kan tänka mig att adoptera dem. :-)

    Sensommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Just a beautiful flower !
    Have a nice Sunday :)

    SvaraRadera
  3. Vacker är den men det blir ju inte alltid som man tänkt sig :-) och jag vet hur irriterad man kan bli när resultatet inte blir det utlovavade för det krävs ju rätt mkt jobb innan man är i mål.
    Bättre lycka nästa år.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Just beautiful! Lovely image. Have a happy day!

    SvaraRadera
  5. Jag har också den, men min har inte blommat än. Fast jag har fått den att blomma förut om åren. Litet överreklamerad håller jag med om.

    SvaraRadera
  6. Ja, en del blomster blir man besviken på. Men fin är den när den äntligen slog ut!! :)

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.