Lika bra i skugga

'Navajo Sunset', min underbara solnedgångsfärgade anisisop gör sig minst lika bra på bild en skuggig dag. Det är faktiskt lättare att få till färgen när solen inte är där och blixtrar.



Rabattkamraten är en ringblomma vid namn 'Triangle Flashback' som jag sådde förra året. Årets vackra plantor är antingen självsådda eller överlevande plantor. Jag vet att ringblommor ska vara ettåriga men det såg verkligen ut som om det var vissna fjolårsplantor som började grönska i våras.



I år kommer jag i alla fall att försöka skörda lite ringblommefrön, för dessa skönheter vill jag verkligen ha tillbaka nästa år igen.


Ringblommorna är ganska läckra när de är lite tillslutna. Så vem saknar solskenet?

5 kommentarer:

  1. Fint när färgerna matchar varann så fint. Det har inte blivit någon anisisop köpt än. Men det ska bli. Och då får det bli en ringblomma i liknande färg till.

    SvaraRadera
  2. Så vackert som helst och färgerna är underbara mot den gröna bakgrunden. Dessutom gillar jag orange lite extra mycket.

    SvaraRadera
  3. Så himla läcker kombo, perfekta höstfärger.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder och härlig färg....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Ljuvligt djupa och fina färger och precis som du skriver är det emellanåt att föredra när solen inte skiner skarpt och skapar hårda skuggor och svåra kontraster. Färgerna i sig värmer så gott på dessa bilder!

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.