Fuchsiaväggen växer och gömmer stora överraskningar

Under taket är de skyddade från regn, inte så optimalt denna regnfattiga sommar, men då tvingas jag i alla fall att vattna alla krukorna dagligen och det finns ingen chans att de blir bortglömda. 



Pipfuchsian har otroligt vackert mörkgrönt bladverk. Jag blir salig varje dag när jag tittar till den.



Mindre salig när jag upptäcker att andra också gillar mina fuchsior. Ni med spindelfobi slutar här, ni andra kan ju föreställa er hur stor den är i verkligheten... Aaahhhh - nu plockar jag inte vissnade blommor i den här krukan längre.


Jag undrade just vad det var för spindel som hade lyckats vira in den stackars getingen till en hel mumie häromveckan. Nu är jag lite orolig, för nästa gång kanske det är ett litet barn som drabbas. ;)

Kan jag ta död på den? Svaret är nej. Den är FÖR stor, har passerat gränsen där det går från olycka eller nödvändighet till mord på medvarelse. Vi får helt enkelt ta och respektera varandra (tills den lyckliga dagen när en fågel gör sitt livs fångst).

6 kommentarer:

  1. Va fint med Fuchsior på väggen! Jag hör till dem som gillar kryp och insekter och tyckte spindeln var läcker :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Very pretty planters and flowers. Lovely images! Happy Sunday!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle göra ett försök att flytta på den, eller rättare sagt be någon annan föra bort spindeln. Den kan säkert leva gott någon annanstans.

    SvaraRadera
  4. Många vackra fuchsior hos dig... den där pipfuchsian är underbar!
    Spindeln är läcker, men är man rädd för dem så är det ju inte så kul förstås. Jag tillhör samma kategori som Nora... jag älskar spindlar och insekter :)
    Du kan kolla in en annorlunda fuchsia hos mig... gillar den mycket!

    SvaraRadera
  5. De är roliga att fotografera de där spindlarna bara de inte går till attack. Den är vacker pipfuchsian, både blommor och blad, men även spindelfuchsian har otroligt vackra blad med de röda ränderna.

    Mahoniabären är ätliga - jag har lagt ut ett recept på mahoniabärssylt.

    SvaraRadera
  6. Kære Charlotte
    Hvor er det et dejligt billede, du har taget af fuchsia. Den lyserøde er så smuk mod træværket.
    I år har jeg fået en staudefuchia- den er også smuk og hårdfør.

    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.