Kvällslugnet

Skönt att komma hem med solen i ryggen när regnet tar ett litet, litet uppehåll. Man kan ana regnbågen på bilden, men minst lika häftigt är den blygrå, regntunga himlen, som också bara kan anas på bilden. Jag är helt betagen i fenomenet där kontrasten mellan de solbelysta träden och den mörka himlen ger naturen ett djup som inte går att beskriva.



Sedan gick jag ett varv med kameran i trädgården. Åh, nu börjar rhododendronens storhetstid. Den underbara knoppsprickningen.

            
Gamla "Linda"
Nya "Cunningham White"

Och så vacker grönskan är i kvällsljuset. Den genomskinligt ljusa vårgrönskan.

              
Liljekonvaljer
Läckra lönnen


8 kommentarer:

  1. Visst är en mörk himmel en häftig fond till ett solupplyst motiv! Och även här i södra Södermanland bjöds ungefär samma väderläge nu på kvällen. Den genomskinliga grönskan är så fin just nu och i kvällssolen sken blir det en lisa för själen att ta del av vad som händer utomhus just nu.

    SvaraRadera
  2. Så vackra bilder! Den blygrå himlen är fin på sitt sätt.
    Min rhododendron är inte alls på gång, undra om knopparna har tagit skada av något.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej Charlotta
    Det var dog et dejligt billede af den blågrå himmel og vejen- Så stemningsfuldt og fint!
    Kærlig Hilsen
    JetteMajken

    SvaraRadera
  4. Så vackra bilder! Jag önskar det gick att odla Rhododendron här hos mig, de är så maffiga!

    SvaraRadera
  5. Jag gillar också den där tunga himlen och kvällssolen som ger träden ett onaturligt sken. Läckert! Liljekonvaljer i motljus går inte heller av för hackor och dina rhodedendron är ju bedårande.
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  7. Solljuset genom bladen är så vackert. Ja, det är härligt nu när rododendron snart blommar överallt. Mina har inte kommit alls lika långt. Utom en starkt lila som är låg, minns inte vad den heter. Den blommar intensivt. Skön helg!

    SvaraRadera
  8. Halloj
    Oj villken vacker ögonfröjd du bjuder oss på. Jättefina bilder som jag gillar. Att ta vackra foton är skickligt.
    Själv har jag varit på trädgårdsmässa i dag

    Ha en skön fortsatt helg nu.
    Kram kram från mig😃

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.