Ginst till pingst?

Kommer blommorna att stå kvar till pingst? Ginsten är i sin allra ymnigaste fas just nu. 


Det är otroligt, helt otroligt, hur maffigt ginsten blommar i år. Som en gyllene maräng. Finast är den nog ändå precis i början av blomningen när knopparna håller på att öppna sig och den verkligen gör skäl för benämningen rödblommig.

Nu måste jag nog lära mig att beskära den rätt, för den har det lite jobbigt när det regnar. Och det är inte så inspirerande att se när kvistarna slokar med alla blommor.

2 kommentarer:

  1. Det är en växt jag inte har, men visst är den fin. Fyndigt - ginst till pingst.

    SvaraRadera
  2. Ginst är underbart! Jag hade flera olika sorter i min första trädgård i skåne. Jag saknar den jättemycket. Men jag vet inte om jag har något bra ställe för den i vår nuvarande trädgård...det tål att tänkas på:-)

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.