Stulen lycka

Den här skönheten äntrade min trädgård som tre stulna strån. Det är fem år sedan nu.



Tycks som om den inte skäms att ha sitt ursprung som stöldskott. Jag skäms inte heller för det syntes inte ens på moderplantan att jag skattade den på några strån med vidhängande rot. (Och dessutom känner jag trädgårdsägaren i fråga och hen har skänkt mig en hel del annat, så hade jag bara väntat så hade jag fått en större tuva med en gång.)



Trevliga färgstämda vänner i rabatten har den fått också. Den ärligt införskaffade stenbräckan är lätt att dela, den täcker långsamt marken och inkräktar inte på sina vänners utrymmesbehov.


Ljuvliga, sommarsöta lyckopiller på stjälkar.


8 kommentarer:

  1. Så ljuvlig och vilken vacker färg. Kombinationen blir så lugn.

    SvaraRadera
  2. Jättegullig, som en pudervippa. Jag har också lätt för att få med mig något i växtväg, men jag brukar hålla mig till frökapslar. De ska ju ändå ramla tänker jag. Det blir som en sport.

    SvaraRadera
  3. Oh, what beautiful and original flowers ! I love this colour in the garden !
    Greetings :)

    SvaraRadera
  4. Åh, så söt!
    Vackert, vackert...
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  5. Så underbart söt, rosa färg. Blev jättebra ihop med bräckans rosa fluff.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  6. Otroligt vacker - får mig att tänka på havstulpaner :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  7. Härliga, vackra mormorsblommor för mig. Tacksamma och härligt doftande. Kan inte bli så mycket bättre eller hur? Vackert sort!

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  8. Vilken fin trädgård du har, vackert!

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.