Röd som en...


Röd som en... ja vad då... som en blodfingerört.

Den här plantan har nu vuxit till sig och ska delas och bli en stomme i den nedre slänten. Jag tror att rött kan ge energi och få mig att äntligen ta tag i den här rabatten som de senaste sju åren mest har fått vara en uppsamlingsplats för vad som blir över. Tyvärr är det alltid något som blommar så vackert att jag inte har hjärta att gräva om alltihop. Men nu SKA jag bli hårdhjärtad för en tid och faktiskt GÖRA något - inte bara gå omkring och småle åt raringarna som fortfarande blommar när det blir säsong för omplantering.

2 kommentarer:

  1. Den är söt....har en liten planta på förvaring i en pallkrage för jag har ännu inte kommit på var jag ska ha den . Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är lite svårplacerad, men så fin så det är värt att fundera igenom placering ordentligt.

      Radera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.