Trädgårdsfärger #9 - Brandgul

Åh, så färgsprakande förra veckan var. Härligt! Och nu brinner det lika starkt med veckans temafärg:


Jag hade inte så mycket brandgult i arkivet som jag trodde. Jag gillar den starka färgen, som lågor i rabatterna. För mig får det gärna se ut som lågor med gula och röda strimmor som flammar tillsammans med det brandgula, eller orange om ni föredrar den benämningen.

 

 



Nästa vecka släpper vi taget om färgen som huvudtema och letar efter kolsvart i arkivet.
Gärna i kombination med någon läcker färg förstås.:)

- - -


10 kommentarer:

  1. Vackert är det du har. Jag har heller inte så många brandgula blommor. Valde lite annat som är brandgult.

    SvaraRadera
  2. En vacker färg - varm och skön! Jag gillar verkligen att du använder ordet Brandgul :) Bara det! :D

    SvaraRadera
  3. Och jag hade mer än jag trodde. Fina bilder som vanligt. Den allra sista med tagetesen (?) är så fin. Tack för att du hittar på nya färgtema varje vecka. Trevlig adventshelg!

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder! Gult i alla dess nyanser är en härlig färg!
    Trevlig 1:a advent!

    SvaraRadera
  5. Många säger att dom inte gillar gult i trädgården men jag tycker verkligen att den färgen passar. Det gäller gult i alla nyanser. Den färgen lyser upp och går bra ihop med många andra färger. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  6. Mmm... så härligt att titta in och se de brandgula och cerise färgtemana efter varann. Det dyker upp häftiga kombinationer på näthinnan. Den cerise temyntan var läcker. Det är en växt jag missat helt.

    Ha en härlig adventssöndag! Carina

    SvaraRadera
  7. En varm och vacker färg så här i december! Ha det så gott. /Anette

    SvaraRadera
  8. Så fint med alla brandgula färger. Jag tittade på min halloweenpumpa förut, men den känns för passé för att visa nu. Jag får vänta till nästa år i stället :D

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  9. Vackra bilder, färgen är riktigt fin. Marika

    SvaraRadera
  10. Härligt med färger som piggar upp i vintermörkret. / Kram Titti

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.