Trädgårdsfärger #8 - Cerise

Jag har inte hunnit kommentera era vitrandiga i veckan, men jag har kikat in hos alla. Vilka snygga blad och blommor ni har. De vita kanterna är verkligen "silverline" som får trädgården att glänsa.


Mitt i mörka november, nu brassar vi på med färg. Cerise, det är chockrosa för mig. Men man blir sällan chockad när det gäller trädgårdens färger, så klara och djupa rosa nyanser är väl det jag förväntar mig i den här omgången.

  

Cerise finns från tidigt på sommaren till sent på hösten. Hortensian står fortfarande i blom den 21 november. Det är verkligen ett udda år!


Temyntorna blommar i olika nyanser, de närmaste tycker jag kan klassas som cerise.


Nästa vecka: brandgult 

- - -


5 kommentarer:

  1. Jag tycker du är beundransvärd som orkar hitta på nya tema varje vecka.
    Cerise var ett väldigt enkelt tema. Fast väldigt snyggt också. Det höll på att aldrig ta slut med cerisa blommor hos mig, som jag ändå inte tror är den dominerande färgen. Fin helg!

    SvaraRadera
  2. Tänk så otroligt många blommor det finns med den cerise röda färgen jag har en hel del i vår trädgård.Du har även ett antal vackra som Dina bilder visar.Ha en riktigt fin dag./Margareta

    SvaraRadera
  3. Trodde inte att jag hade så många Cerise färgade blommor, alla är inte perenner så de finns inte kvar. Kul att hitta växter som man inte kommer ihåg att man haft. Dina bidrag är vackra. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Härligt med dina cerise-rosa blommor! Temyntan gillar jag extra mycket. Nästa vecka blir det spännande med brandgult/ Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Det är så härligt att kolla många trädgårdsbloggar så här i hösttider och se på allt fint som alla har och vill visa upp. Det gör bl a att man kan överleva vintern utan att deppa ihop. Ha en fin valborg. Carita

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.