Trädgårdsfärger - MÖRKRÖD

Jag har ju njutit av min röda berberis under veckan som gått. Nu frossar jag vidare i fotoarkivet och letar efter mörkröda blommor och blad.


De mörkröda blommorna ger ett exklusivt intryck i mina ögon. Mörkröda borstnejlikor har funnits i min trädgård i många år, de bestämmer genom självsådd om de ska vara många eller bara någon enstaka så det varierar. På senare år har den exklusiva skaran utökats med mörkt röda solbrud, chokladblomma och årets nykomling klinten. I bladväg är alunroten den enda som ger ett mörkrött intryck i alla fall som jag kan hitta i fotoarkivet.


MÖRKRÖD



13 kommentarer:

  1. Vilka läckra mörka färger du har, jag tycker det är ursvårt att ge dem rättvis färg på bild! Kul med såna här fotoutmaningar när man får lite användning av alla sina bilder....
    Önskar dig en skön helg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Underbara färger att bli glad av en novemberdag!

    SvaraRadera
  3. Skøn mørkerød fotocollage. Det er lidt hyggeligt at se i ens billdearkiv, det minder en om, hvor storslået sommeren har været.
    God Weekend
    JetteMajken

    SvaraRadera
  4. Jätteroligt att få användning för sina bilder (håller med Lotta). Jag hade tänkt rött, men så blev det mörkrött. Lika kul det. Du har ju många fina mörkröda i ditt bildarkiv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska färgerna räcka hela vintern igenom, så får det bli lite nyanser på temafärgerna. Eller så får vi köra repris på favorit-färgerna. Vad som är rött eller mörkrött är ju en tolkningsfråga och det kan ju också tolkas relativt. :)
      Kram /Charlotta

      Radera
  5. Var snäll ta bort de två bilderna som ej fungerar som länkar. Den sista har jag lyckats få att fungera. Jag är novis på det här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det lite knepigt att komma på hur det funkar, men det är ju bara att prova på. Bra att du fick in din länk till slut så att de andra hittar in till dig och tittar på dina björnbär, malvor, stockrosor och massor av andra vackra mörkröda läckerheter. :))
      Kram /Charlotta

      Radera
  6. Vilka fina bilder! Mörkrött har jag inte mycket av i trädgården, men något skall jag väl lyckas gräva fram i arkivet:-)
    Ha en fin lördag!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Vet inte om jag tolkat rätt. Kanske skulle det varit mer mot vinrött, men jag har försökt gräva fram lite mörkare röda toner! :)
    Man borde ha mera söda blad som du verkar ha. Snyggt!

    SvaraRadera
  8. Beautiful are your photos.
    Greetings, RW & SK

    SvaraRadera
  9. Mörkrött, oj då får jag verkligen leta tror jag......återkommer! Härliga bilder du visar. /Anette

    SvaraRadera
  10. Beautiful collection of flowers :)

    SvaraRadera
  11. Berberis... ..så läcker men med ett dåligt rykte. Har sett fantastiska samplanteringsbilder med berberis. Att rött ger ett exklusivt intryck - jamenvisst är det så. Du visar en väldigt snygg kollektion av mörkrött. Ha det gott! Kram, Carina

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.