Helgbilder

Många timmar i trädgården i helgen där många, många löv har krattats ihop men också ett par rundor med kameran för att föreviga den förvånade starten på mörka november.

Fantastiskt färgspel i berberisbusken. Under den "häckar" koltrastarna, ja inte bokstavligen men de håller till där och letar mask eller vad det nu är de gör.



Regnet gör att jag inte behöver understödsvattna rhododendronbuskarna längre. Se, det finns något positivt med regnet också.



Motljus, så magiskt det kan bli en vanlig söndag eftermiddag.



Äppelträdet med gyllene krona. Synd att skärpan hamnade på staketstolpen. ^^


Se fler helgbilder hos Marit!
och helgglädje hos Vivi!

17 kommentarer:

  1. Härliga helgbilder, motljusbilden är så fin;-)
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  2. Härligt med trädgårdsjobb!
    Fortfarande färgrikt hos dig ser jag.
    Så vackert!

    SvaraRadera
  3. Ser väldans skönt ut i din trädgård! Hos mig har det regnat under veckan så det är alldeles för blött att hålla på att gräva och rensa upp. Jag har sysslat med annat istället.

    SvaraRadera
  4. Visst finns det något vackert i hur trädgården, naturen, gör sig redo för vintern - gör sig redo för vila. Kanske borde vi också dra ner på tempot- så som vi gjorde förr, när vi levde av landet på ett annat sätt. Jag tror vi alla hade mått bättre av det.
    Gillar dina bilder - som du märker skapar de eftertanke!

    SvaraRadera
  5. Härligt att vara ute i trädgården o pyssla. Och fina bilder fick du ju också! Inte visste jag att Rhododendron behöver massa extra vatten. har aldrig någonsin vattnat min, men den blommar glatt varje år :) Riktigt fin bild på motljuset!

    SvaraRadera
  6. Härliga höstbilder från din trädgård! Jag har ingen trädgård längre men när jag ser så här vackra bilder saknar jag den! Motljusbilden är helt magisk!

    SvaraRadera
  7. Åh vilken magisk söndagshimmel, vackert!

    SvaraRadera
  8. Ser ut att ha varit en mkt trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. Rhododendronbuskarna är beredda på vårens ankomst. Hoppas vintern inte går lika hår åt dem som vintern som var. Jag fick massor av grenar avbrutna av den tunga snön på buskarna på landet.

    SvaraRadera
  10. Koselig blogg, jeg melder meg inn:-)

    SvaraRadera
  11. Vackert med färg! Här är de grått och mörkt!

    SvaraRadera
  12. Your photos are beautiful!
    Greetings, RW & SK

    SvaraRadera
  13. Verkligen vackra bilder. Idag har vi solsken så idag ska jag ta ett tag med krattan. Även om vi inte är så noga med sådant.

    SvaraRadera
  14. Hei.
    Veldig hyggelig at du ville dele din flotte helgeglede.

    Ønsker deg en fin ny uke. Klem Vivi

    SvaraRadera
  15. Härliga bilder från din helg! Såå magiskt vacker är den din motljusbild... naturens skiftningar är underbar!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  16. Senhösten gör avtryck här, snyggt.

    SvaraRadera
  17. Vackra bilder..!

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.