Så här ser det ut här

Så här ser det ut där jag är, fototriss återkommande tema en gång per årstid. Här är det färgsprakande höst och jag tänkte passa på att visa hur min trädgård egentligen ser ut, inte bara detaljstudier ur väl valda vinklar som jag brukar presentera.

Från väster upp mot skogen, sällan visar sig björken så vacker som en strålande solig höstdag. Under björken finns vitblommande vintergröna, astilbe, blåsippor, lungört, funkia och flox. Jodå, de klarar alla konkurrensen från björken med lite stödvattning, men sådär riktigt prunkande blir det ju aldrig i skuggan förstås.


Går jag upp till björken och vänder mig om ser det ut så här denna strålande höstdag, riktning mot nordväst. Skuggan är alltid närvarande när man bor på en västsluttning med skog och höga träd omkring. Man kan bara ana blåbärsbuskarnas röda blad vid kanten av översta etagen.


Sedan går jag till andra sidan tomten och fotar mitt "fönster från norr". Här syns det i alla fall att vi har något mer än bara grönytor och skuggiga buskage. Och solen hittar in och ger så härlig belysning av höstfärgerna grönt, gult och rött.



15 kommentarer:

  1. Vackert höstfina bilder i din triss :) Men den första bilden ... björk.fantast som jag är måste jag bara ... ja, den är SÅ vacker! Tack för att du delade med dig av just den!

    SvaraRadera
  2. Så vacker trädgård du har med alla sprakande höstfärger! Fint fotoväder!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  3. Åh, det sidste billede er velnok dejligt- sikke et skønt lys, der er i bladene.

    SvaraRadera
  4. Sååå vackra höstfärger du har omkring dig! Här uppe har ju björkarna klätt av sig, men vissa buskar syns lysa gulröda i trädgårdar här och där. Njuuut nu, snart har även du kala träd som väntar på vintern...

    SvaraRadera
  5. Hur vackert som helst i din trädgård även på hösten. Denna höst har man verkligen fått glädja sig åt de vackra färgerna på bladverket.

    SvaraRadera
  6. underbara bilder när hösten är som bäst!

    SvaraRadera
  7. Snyggt trissat! Vacker natur, bara älskar den första bilden!

    SvaraRadera
  8. Åhh vilken vacker trädgård du har och så fin den är i sin höstskrud!
    Vackra bilder!
    Ha de gott!

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder....du har fångat tema och hösten på ett snyggt sätt....=)

    /Ninni

    SvaraRadera
  10. Jag älskar hösten varje år, men i år är den vackrare än någonsin, och det syns i dina fina bilder!

    SvaraRadera
  11. Så underbart vackert! Jag blir sprudlande glad varje morgon när jag vaknar och tittar ut och ser alla träden som nästan brinner i solljuset. Tror vi behöver fyllas med all den energin för att orka med den tunga perioden när lven fallit av och snön inte kommit. Då är det bara mörkt och trist.
    Hoppas du får en fin vecka!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  12. Vilka fina höstfärger! Bra fotat.
    //jonna d

    SvaraRadera
  13. Det var snygga bilder till veckans trisstema.

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.