Från morgon till kväll

Söndag morgon, framåt förmiddagen har jag kommit i kläderna och kommit ut i trädgården...

 

Det är mycket löv som har ramlat nu. Den vita fibblan ser ut att ha boat in sig för vintern.



Miscanthusen är som finast nu. I våras trodde jag knappt att den hade överlevt vintern, så sen och klen såg den ut.




Det var spått regn, men förmiddagen var ju så fin att jag passade på att ge mig ut på en löprunda i skogen, men det var inte lätt att springa när det var så blött och halt.



Så jag tog tillfället i akt att njuta av omgivningen och passade på att fotografera.



 Min runda i skogen går till stor del på pilgrimsleden. Idag var jag lite längre bort än vanligt. Där finns sedan många år tillbaka en rastplats med fantastisk utsikt.



Men idag vilade jag inte utan plaskade oförtrutet vidare. Sprang mellan pölarna. 



Efter lite drygt en timme var jag hemma igen. Ljuva trädgård i höstskrud.



Passade på att plocka av de sista blåbären. Det blir gott till frukost måndag morgon.



Rönnen har aldrig haft så mycket bär som i år. Hoppas inte det förebådar mycket snö.



När solen gick ner var jag tvungen att gå ut och fota lite igen. Väderprognosen hade slagit fel, inte en droppe regn på hela da'n. Men molnen på himlen varslar om att det kanske kommer till slut ändå.



Sådana här dagar måste man bara älska hösten!

♥  

2 kommentarer:

  1. Så härligt det lät - en fantastisk höstdag helt enkelt. Jag är ingen joggare men lusten att vandra en bit på pilgrimsleden infinner sig. Vi har en led här som är restaurerad och ska vara en pilgrimsled undrar om det är en fortsättning? Fast folk kom säkert från olika håll till samma pilgrimsmål :)

    HA det gott! Carina

    SvaraRadera
  2. Sikke ent dejlig sted til en løbetur selvom der er noget vådt og sikke en udsigt 😀
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.