Dagliljor

Jag har ingen snygg dagliljerabatt (än...) men jag har en del plantor som jag älskar.

Som 'Frans Hals' - så färggrann och fin.



Eller den här röda 'Pink damask' (enligt etiketten när den köptes) och om rabatten inte är så häftig så är skuggverket desto snyggare, tycker jag.



Denna som jag fått och inte har något namn på (men som liknar 'Pandoras box') gör sig väldigt bra med oregano och stjärnflocka. Synd att kronbladen hade regnat sönder just denna fotodag, men det är ju det som är så härligt med dagliljor - nästa dag är det nya fina blommor.



Denna rosa snygging har jag heller inget namn på. Fick den av bloggvännen Marta för fem år sedan. Den börjar bli stor och fin nu och humlorna tycks gilla den lika mycket som jag gör.



För två år sedan köpte jag några nya plantor, som hade en lång resa via DHLs inkompetenta logistiksystem innan de äntligen kom fram. I år blommar  'Night ember' för första gången. Vilken skönhet!


♥ ♥ ♥


7 kommentarer:

  1. Hej Charlotta!
    Riktigt fina, snygg bild med humlan .
    Ha det bra /Marika

    SvaraRadera
  2. Vackra dagliljor och jag gillar att du blandat dem bland andra perenner och buskar. Jag odlar också 'Pink Damask' och har tänkt flera gånger - det måste vara fel... Men den ska tydligen vara den där lite smutsiga färgen. Din rosa från Marta är fantastisk.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Beautiful lily and the whole garden. So romantic.

    SvaraRadera
  4. Oj, så vackra! Har bara en lilja själv i rabatten, men den är så vacker och lyser upp hela rabatten. En enkel och tacksam blomma utöver sin skönhet. Önskar dig en fin dag i sommarvärmen!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  5. Liljor är ståtliga växter och den avslutande bilden visar ju ett exemplar som är utöver det vanliga. Jag tycker att du presenterar dina växter väldigt fint och det ger mig både detaljbilder och lite mer övergripande vyer att titta på. Vackert, helt enkelt!

    SvaraRadera
  6. Den ena vackrare än den andra!

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.