Kvitt, kvitt

Det kvittrar i skogen som om det vore en majmorgon nästan. Fåglarna har fått vårfnatt, med all rätt, hoppas bara det inte blir några stora bakslag för våra små bevingade vänner.

Idag har jag efter flera dagars letande hittat en affär som fortfarande har säckar med solrosfrö till salu. Igår lät småfåglarna faktiskt lite bittra när jag bara hade jordnötter och talgbollar att bjuda på. I morgon får de sin frö-ranson igen.

Här kommer några bilder på vinterns trogna besökare.



Ibland samsas de vid matbordet.

Alla bilder är tagna genom smutsiga fönsterrutor, det kan förklara en del av oskärpa i bilderna. Resten får tillskrivas den medelålders, medelmåttiga och lätt darrhänta fotografen.

9 kommentarer:

  1. Härliga bilder på trädgårdens små besökare! Man blir så glad när man ser dem klänga på foderautomaten, hoppas de plockar många bladlöss och annan ohyra åt dig i sommar som tack för maten!

    SvaraRadera
  2. Great photos of beautiful birds :) Greetings :)

    SvaraRadera
  3. Fina fågelbilder du tagit. Något jag absolut inte kan. Mina fåglar sitter inte stilla.

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder! Brukar också fota genom köksfönstret... viktigare med känsla än med perfekta bilder...
    Hoppas som du att vi slipper alltför svåra bakslag... ingen mer snö nu! Och inte alltför många minusgrader...

    SvaraRadera
  5. Jättefina bilder tycker jag.. I vår familj är det gubben som har tålamod att sitta och vänta på fina fågelbilder.. Våra småfåglar har helt övergivit oss. De ratar både frö och talgbollar just nu..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder! Gillar särskilt den andra bilden där man ser hur fjunig den lilla fågeln är.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  7. Förstår av dina bilder att fåglarna är tacksamma.
    /SA

    SvaraRadera
  8. Härliga foton! Är glad att de har hittar Talgbollen hos mej och här kan man fortfarande hitta mat i affären till dom! Vi har utökat med 2 bollar nu för att se om de kan locka fler olika besökare! De ser ändå bara bollen som ett komplement å det tycker jag är bra!! ;D

    Är äntligen frisk frän sjukan men är så skakig för släktdilemmat efter ett dödsfall(sörjer ej)! Vill inte gå mera back på den avlidna som gjorde mitt liv grymt emellanåt och kostat massor inte minst ekonomist! Sen fick en ung släkting för en dryg vecka sen rejält med stryk av pojkvännen! Skönt att grannarna ringde så polis kom innan det var försent! Hoppas hon inte går tillbaka för hon var ändå varnad innan!!! Bamsekram ;D

    SvaraRadera
  9. Den nedersta där du fått skärpa på alla samtidigt blev jag impad av. Den bilden tyckte jag mycket om!

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.