Svårslagbar kombination

Prästkragar i kombination med rödblommande alunrot, en svårslagen kombination i mitt tycke.




Ta in dem i vas och buketten håller i en vecka. Det här knippet skulle jag ta med mig till jobbet i måndags, men glömde bort den i fönstret...



Både alunrot och prästkragar verkar ha ett toppenår i år. Det har tistelfjärilarna också har jag förstått. Och är inte det en underbar kombo - tistelfjäril & prästkrage mot en gräsmatta täckt av tusenskönor som bildar en häftig bokeh.


♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

  1. Håller med dig. Den kombinationen är väldigt vacker! Dessa "vilda" buketter är det bästa jag vet. Fjärilar rusar runt som besatt här hos mig. Har inte lyckats än att fånga en på bild. Jättefin bild!
    Önskar även dig en finfin pingsthelg!

    SvaraRadera
  2. Så vackert! Det är verkligen midsommar för mig även om både alunrot och prästkragar oftast hunnit blomma ut tills dess. Jag kan inte ha prästkragar och liknande blommor inne och kanske är det det som gjort att jag inte odlar några heller. Jag är väldigt allergisk mot alla de där korgblommiga växterna :( Men det är himla synd och din bokehbild visar på pricken varför...

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Nydelig kombinasjon, jeg har ikke mange nok av alunroten til å plukke inn, men kanskje om noen år. Ha en fin helg. Hilsen Anne-Kristin

    SvaraRadera
  4. Visst är det en vacker kombination och jag tror att vi alla har en väldigt speciell känslomässig relation till just prästkragar. För mig bär de på minnen av ungdomens somrar, då när de växte överallt.
    Tistelfjärilar har blåst in med vindar från sydeuropa i miljoner antal verkar det som. De är invandrare i vår natur och klarar sig väl enbart under sommaren. Det är mäktigt!

    Ha det så gott bland fjärilar och prästkragar!

    SvaraRadera
  5. Hej Charlotta!
    Alunrotens blommor är riktigt fina, när man tittar lite närmare på dem. Fina kombinationer, prästkragen sprider sig villigt hos mig, måste hålla den i styr. Riktigt fina bilder.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  6. Så vakker kombinasjon!
    Jeg kjøpte alunrot i fjor, men tror den har hvite blomster. Blomstringen har kommet lengre hos deg enn her.

    Klem, Ida

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.