Sötare kan väl ingen vara...?


Två små runda, gullesöta stjärtmesar äter rester av hemmagjorda talgbollar. Jag har sett dem sedan i helgen, mest hoppar de runt inne i snöbärssnåret och pickar rester som andra fåglar har tappat. 

Jag känner mig så priviligerad, att bara få se dem. Och idag (när jag var hemma från jobbet för att få hosta ifred) så kom de ända fram till linden, för de hade upptäckt den upphängda talgbollen på "hit-sidan". Men det blev ingen "hit" för fotograferingen, de vände ryggen åt mig för att äta i stället för att posera. 

Några mästerbilder blir det alltså inte, men väl ett bildbevis och minne att de har varit här.


Allt gott! 
♥ ♥ ♥

7 kommentarer:

  1. Så söta! Tycker också om att få besök i trädgården och hänger ut lite gott.
    Ha en fortsatt bra vecka!
    Hälsningar
    AnnA

    SvaraRadera
  2. Hej Charlotta!
    Jag fick också se dem hos dottern, men jag lyckades inte få dem på bild.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  3. Sötisar. et är så roligt när de dyker upp. Längtar verkligen efter våren och alla pippina som sjunger. När solen är framme kan man lyckas höra någon vid kolonin. Det dröjer nog någon vecka till innan de är i full gång där.
    Ha nu en fin mitt i veckan
    kram Meta

    SvaraRadera
  4. Så fina de är! Kul att du lyckades fånga dem på bild också! :)
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  5. Det är så trevligt med dessa små vänner i trädgården de tillför så mycket.Nu längtar jag efter dessa vårfåglar som snart kommer och gör att det blir mera liv i naturen och trädgården.Ha det gott/Margareta

    SvaraRadera
  6. Ett namn jag känner igen men en fågel jag aldrig sett. De var verkligen ursöta och det var kul att du fångade dem på bild så jag fick se hur de ser ut.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  7. Hej! Spännande med stjärtmesar vid fågelbordet. De är så kännspaka med de långa stjärtarna och de vita huvudena.Har observerat dem en bit härifrån också, men aldrig sett dem dyka upp vid fågelmatbordet. Jag brukar också fota fåglar men de är alltid så kvicka, så det är ingen lätt sak.
    Kul att hitta till din blogg! Ha det fint!

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.