Därför hittar jag aldrig någon svamp

Jag är jättedålig på att hitta svamp, i alla fall matsvamp som är värd att plocka.



Nog för att jag ser dåligt, progressiva glasögon är väl inte det allra bästa verktyget för att upptäcka svamp nere vid fötterna. Men det är nog inte det stora problemet.



Kruxet är att jag inte tittar på marken. Jag njuter av utsikten i stället...



Så ska det bli svamp i maträtterna måste jag ta med någon som vet att fokusera rätt. Som tur är så är jag gift med en som både kan hitta svamp och laga till den.



Så kan jag fortsätta att njuta av utsikten.



Och hjälpa till att rensa när vi kommer hem förstås.

 

Med utsikten framför mig.

Härliga höst!
♥ ♥ ♥

7 kommentarer:

  1. Hej Charlotta!
    Det gäller att ha näsan mot marken, när man letar svamp. Min man är en hejare på att hitta dem.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Härligt att kunna både ha kanan och äta upp den ;-) Både jag och maken älskar att gå i skogen, det där med svampletandet blir på nåt sett något automatiskt. Letar vi inte golfbollar, letar vi svamp ;-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Härligt! Fina bilder. Här är sambon helt ointresserad av både att plocka svamp och matlagning och själv går jag mest och kollar material till kransar...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Ja du det är så vi kan inte gilla allt som andra gillar. Plockar inte heller svamp och inte mannen heller så vi får förlita oss till Torget eller goda vänner då är de rensade med hihi.
    Ha det gott och njut den svamp ni hittade
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Hihi, vilken fin uppdelning ni har i familjen. Jag som enastående märker mitt problem, jag letar runt med blicken efter svamp medan jag går och missar helt alla tänkbara hinder på vägen, stenbumlingar, håligheter, osv. tills jag ramlar och ligger på knä o undrar hur jag hamnade där...Älgjakt på måndag i Dalom, nu stannar vi hemma från skogen. Skjutglada jägare finns det gott om...

    SvaraRadera
  6. Ja jag kan inget om svamp och dåligt ser jag också :) Ingen bra kombo! Fina bilder du bjuder på...
    Önskar dig en skön lördag nu!
    Kram Titti

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.