Pastell

Marika har valt pastell som veckans trädgårdsfärg. Inte det lättaste att hitta dessa ljusa, matta vårfärger i min trädgård upptäckte jag. Kanske något att komplettera med så småningom. Men några bilder som jag tror passar in i begreppet pastell hittade jag.


Klematisen, pastellrosa?



Blåbärskarten, pastellgröna?



Citronfjärilen, pastellgul?
och Dahlian en blandning av pastellgul och pastellrosa kanske?


Jag skjuter från höften idag. Titta in till Maribels garden, i länksamlingen där hittar ni säkert de som har otvivelaktigt pastelliga trädgårdsfärger.




6 kommentarer:

  1. Gorgeous colors and lovely flowers. Have a happy new week!

    SvaraRadera
  2. WOW vilken fin bild på Blåbärskarten!! Imponeras alltid av alla som lyckas fånga fjärilar på bild:)
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Jösses, vilka vackra bilder!
    Det är nog dags för mig att fördjupa mig i fotokunskap, känner jag. Nu finns ju tiden.
    God fortsättning!
    Marta

    SvaraRadera
  4. Helt rätt Charlotta, alldeles underbara bilder. Blåbärskarten, vilken underbar bild.
    Ha det fint!
    Marika

    SvaraRadera
  5. Har aldrig tänkt på att Blåbärskarten har dagens färg men det var en fin bild på den och att du lyckats fånga Citronfjärilen på bild det har inte jag men även den är ju i pastellfärg.Ha det bra Margareta

    SvaraRadera
  6. Men visst är väl det alldeles rätt. Det är väl de där litet bleka babytonerna som är pastell. / Britt

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.