Härliga trädgårdsfärger

Maribels garden har startat upp Trädgårdsfärger, första temat i år är LIME. Inte det lättaste att hitta i min trädgård, men ett par bilder hittade jag i arkivet.



Den söta julrosen som tittade upp mitt bland de röda/rosa. Jag tog upp plantan och delade den så att den limefärgade (hoppas jag den kan kallas) kunde få en hedersplats i vita rabatten. Jag tror att den kommer att trivas och bli jättefin där den kan lysa upp innan de lite mer högväxta rabattgrannarna tar över.


Citronverbenan (som jag fick som stickling av Britt med bloggen Lavendia) tycker jag också kan gå under benämning lime. I alla fall när solen lyser på den. Den är jättehärlig och smakfull och jag hoppas att jag klarar av att övervintra den ännu än gång. Jag ska prova att övervintra både den stora plantan och ett par sticklingar. Då kan jag väl inte misslyckas?


Lime är en skön och avkopplande färg i trädgården. 
Marika med Maribels Garden har sin länksamling här:

 Trädgårdfärger


1 kommentar:

  1. Hej Charlotta! Men visst är den Lime, och alldeles bedårande.
    Ha en fin fortsättning på helgen!
    Marika

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.