Vårens intåg

Nu regnar och blåser det, men det är ändå vår. En kavalkad av bilder från de senaste dagarna som bevis.


Blåsippan! Har inte sett dem i skogen ännu, men på soliga platser i rabatterna har de tittat upp.



Krokusarna kanske stjäl showen, men här är det faktiskt julrosen som är huvudmotivet. Inte helt utslagen, men på god väg.



Krokusarna drar ögonen till sig. Peppar, peppar, i år har inga rådjur varit här och tuggat i sig av färgprakten.



En liten lungört, så tidig och så välkommen. Så ensam för tillfället. Snart kommer det vara fullt med lila och rosa blommor ovanför det prickiga bladtäcket.



Rhododendron, det finns inte många andra blad som fångar solljuset så målande. Och vilka knoppar, som kommer slå ut i maj.



Snödropparna är på topp. Det är så härligt att de är med så länge, från att snön försvinner tills nya blommor tagit över.



Trädgårdsvivan, i varenda bladrosett finns det knoppar nu. Men alla har ju inte slagit ut ännu. Den här sitter inte alls i solen, jag vet inte vad det är som gjort att den vaknade tidigast av alla.



Tranorna är väl ett säkert vårtecken. Förra helgen var vi borta vid Trandansen och kikade, en vecka innan den officiella öppningen var det redan gott om fåglar att titta på.



Tranorna har kommit till Hornborgasjön, bofinken har kommit till trädgården. Snart hoppas jag att han sjunger för mig också.

♥ ♥ ♥





5 kommentarer:

  1. Hej Charlotta!
    Visst har våren kommit till dig, så mycket fint. Det har börjat så smått här med. Snödroppar, krokus och en liten blåsippa som har knoppar. Alldeles underbart.
    Ha det gott /Marika

    SvaraRadera
  2. Åh jag vill åka tillbaka och uppleva trandans. Förra gången hade jag hyrt objektiv och fotade hela tiden så när vi åkte därifrån konstaterade jag att jag faktiskt missat dansen...
    Julrosen var en diskret och därför läcker skönhet :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Ja du det är så härligt den här tiden jag njuter av allt varje dag. Tror nog att det är den bästa årstiden. Här är åxå massor av blommor som kikar upp ur jorden Hos mig är det sorken som äter upp krokusarna.
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Det ser virkelig ud til at foråret også er nået til dig. Dejlige billeder, der varsler den skønne tid vi lige er begyndt på😀
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvaraRadera
  5. Å, härliga vårbilder! Plockade mina tre första vilda blåsippor idag. De som blommar vilt i trädgården har redan blommat över. Såg några vitsippsnackar också.
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.