Länge sedan

Det var länge sedan jag gjorde ett inlägg.
Mitt nya jobb har kidnappat mitt engagemang för allt annat. Nästan...

Det är sju år sedan jag var nyanställd förra gången. Då var det också hektiskt minns jag. Jag är i alla fall tacksam för denna nya utmaning. Det är roligt att få engagera sig ordentligt igen.

Och nya, fantastiska jobbarkompisar. Inte så många, men desto lättare att lära känna på djupet. Mina gamla kollegor hinner jag inte sakna, men de fattas ju ändå på något vis.

Mitt gamla jobb saknar jag inte. Kanske utsikten? Eller utsikterna, jag bytte kontor och utsikt vid tre tillfällen under de sju åren.

 



Utsikten från mitt nya kontor är inte så mycket att hurra för. En trafikerad gata eller en husgavel...  Men en tidig morgon uppmärksammade jag siluetten av stadens vattentorn på väg in från parkeringen. Föreställ er showen när stadens kajor samlas runt tornet. Det har jag inte lyckats fånga på bild ännu.



Den lilla fritiden jag haft har jag försökt ta tillvara i naturen. Vi har ju en skön skog att promenera i. Solen står inte högt mitt på dagen och det kan bli fantastiska foton från en tur på berget.





Snart är det fågelräkning. Jag försöker mata de små liven för att de ska fortsätta att komma hit. Men det är något skumt, varje år vid fågelräkningen så skingras alla fåglar. Förra året kom inte ens en blåmes på besök på hela fågelräkningshelgen. Vi får se hur det blir i år.



Allt gott!
♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

  1. Jag brukar också räkna fåglar, det är så rofyllt och sitta där vid fönstret en stund och titta på småfåglarna.
    Fina bilder du visar.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Charlotta!
    Kul att höra ifrån dig och se dina fina bilder igen. Din utsikt är fin, med den vita rena snön och härlig blå himmel. Hoppas få se domherrar här i år, än så länge har de inte synts till.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  3. Din utsikt från jobet kanske inte är världens vackraste, men du har ju en skog nära där det är det! Har aldrig försökt mig på att räkna fåglar - här är det så vansinnigt många (vi bor ju i en liten skog) så man skulle få fullt upp.
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  4. Det er virkeligt hårdt, at starte på et nyt job, men en god ide, at bruge naturen til at slappe af i.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvaraRadera
  5. Fina bilder på de små träden i motljus och dimma. Dimma är magiskt. Det tar mycket energi att byta jobb. Jag byter ju inte arbetsgivare men område, kollegor mm varje gång jag byter uppdrag och det tar mycket kraft. Så jag förstår att du behövt fokusera jobbet.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  6. Känner precis igen det där med att fåglarna försvinner till räkningen, verkligen mystiskt!
    Fantastiska bilder från berget, helt ljuvliga.
    Hoppas du kommer att trivas med din nya utsikt också. Den är väl inte så pjåkig ändå.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.