Gråmulen november

En skön helg om än lite gråmulen och senare även fuktig av regn. Låter mig inte nedslås av det gråtrista vädret utan tog en skön långpromenad längs fina vägar i hemtrakten.


 

 

Och mitt emellan, tvärs över promenadstråken, längs med berget, löper landsvägen. En liten bit måste jag alltid gå på den. Men det går bra det också.



 Nästa vecka slutar jag på gamla jobbet och börjar ett nytt. Det är befriande att kunna sluta på egen begäran. Släpper nu många irritationer, där jag likt Don Quijote kämpat mot både synliga och inbillade "fiender" för att försvara min bokföringsheder, Det intressanta är ju att de där "fienderna" har ju ofta en poäng i hur de ser på världen och vi skiljs faktiskt som de bästa vänner.
Det nya jobbet kommer att innebära utmaningar, men det är en mer sammanhållen utmaning och inte så splittrad och komplex som min förra arbetsplats. Och det är ju alltid så kul att lära sig nya saker så det första året kommer gå av bara nyfikenhet och inspiration. Sedan får vi se, om jag lyckas få ordning och reda eller om jag får ta på mig rustningen igen.

♥ ♥ ♥



10 kommentarer:

  1. Åhh vilken härlig promenad i vårt gråa väder.
    Lycka till med ditt nya jobb. Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Hej Charlotta!
    Tog en riktigt lång promenad idag i skogen, grått och fuktigt men riktigt skönt.
    Lycka till med det nya jobbet, hoppas du kommer att trivas.
    Ha det bra /Marika

    SvaraRadera
  3. Skönt med en promenad även i detta väder. Lycka till med nya jobbet!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Jag är imponerad att det finns dom som kan njuta av det enormt trista vädret! Fast du verkar ha haft lite bättre än det är här. Vi har det så fuktigt och dimmigt att man kan tro att det duggar hela tiden - och det gör en uttråkad. Det är så illa att vår hund inte vill gå ut ens.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  5. Sikke en flot udsigt :-)
    Held og lykke med det nye job.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Jag gillar vädret, det är vackert i naturen precis som dina bilder visar. Lagom varmt, lagom fuktigt och jag är nöjd - sommaren som var när solen bara brände varje dag och trädgården som plågades av torkan, allt annat är att föredra tycker jag.

    Lycka till med nytt jobb!

    /Gunilla

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder och lycka till med det nya jobbet! Det blir bra :)
    Höstkram från Titti

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder - jag gillar det där grå och vägarna som försvinner i intet... Det är så frestande för fantasin :) Låter spännande med jobbet men framförallt viktigt att förändra så man mår bra.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  9. Hur grått och trist det än må vara utomhus i november så är ändå höstluften fantastisk. Doften av fuktig mark och förmultnande löv, den syrerika luften och det lite mysiga svaga dagsljuset. Det går absolut att hitta saker att njuta av när man är utomhus även under skiftet mellan höst och vinter.

    Det låter som en intressant övergång för dig mellan två jobb. Att vara tacksam för det som varit men också se vad som kan vara skönt att lämna. Att se det spännande och utmanande på en ny arbetsplats. Jag kan inte påstå att jag har mycket erfarenheter av detta men för ett år sedan bytte jag jobb (för första och hittills enda gången i mitt drygt 30 år långa yrkesliv). De tre första månaderna behövde passera innan jag kände att jag i alla fall var på banan och kunde leverera på ett tillfredsställande sätt. Efter ett år kunde jag säga att jag var varm i kläderna. Det tar lite tid men är uppfriskande på många sätt när man byter den miljö där man tillbringar så många av sina vakna timmar på dygnet.

    SvaraRadera
  10. Hello, dear friend !!
    Merry Christmas to you and your family !!
    Greetings

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.