Först var det ludd...

Asparna har luddat något övernaturligt i år har jag läst i tidningen. Hos oss är det sälgarna som brukar stå för luddet. Det har varit mycket i år, men jag har varit med om mer.



Det jag inte varit med om förut är mängden av det som kommer efter luddet från sälgarna...


Nog för att det brukar irritera när de bruna kolvarna ramlar ner, men det har aldrig varit ett "helt täcke" - i hela trädgården! Jag tror att det är vinden som varit till vår nackdel i år, det måste vara sälgar i skogen och hos grannarna som har fröat ner hos oss.

Och inte går korvarna att klippa sönder heller. Bilden är tagen direkt efter senaste gräsklippningen. Ska bli intressant och se om de kommer att förmultna eller om vi får plocka fram räfsan och träna inför hösten redan i maj.

3 kommentarer:

  1. Hej Charlotta!
    Det är mycket som dalar ner från träden. Jag har fullt med Lönn näsor överallt.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Åhhh såna där bruna kolvar är inte kul att ha överallt i trädgården...nä och kratta vill man inte börja med nu i maj! Önskar dig en fin vecka och njut av våren :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Jag har aldrig sett så mycket ludd. Här är det också sälgar. Vägen framför huset är helt täckt av kolvarna. Hoppas ni slipper räfsan men är skeptisk, ha..ha...

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.