Trädgårdsfärger - LJUSBLÅ

Ljusblåa blommor är svårt att finna. I alla fall den där riktigt ljusa babyblå. Vårstjärnan är en av de få som har den där sköna ljusblå färgen på våren.



Förgätmigej är ju en annan självskriven i klassen. Resten av säsongen får jag nöja mig med ljusblå himmel, upptäckte jag när jag letade djupt inne i arkivet. Det ska bli spännande att se vad ni har att visa, alltid hittar jag något som är nytt och intressant när jag kikar in hos er. Den här veckan blir lite annorlunda, jag åker på semester och hinner nog inte titta in hos någon förrän nästa helg. Då kör vi rött - riktigt julrött, tycker jag.

Välkomna att länka era ljusblåa minnen hela veckan och jag önskar er en riktigt fin vecka.


LJUSBLÅ


7 kommentarer:

  1. Jag hade inte mycket mer att komma med utan fick ta samma blommor som du - men de är så vackra och efterlängtade när de blommar, så jag tycker inte att det gör något. Dina bilder är fina som vanligt - små porträtt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör absolut inget med massexponering av vackra och färggranna blommor. Ju fler desto bättre. :)
      Kram /Charlotta

      Radera
  2. Hello ! Wonderful blue flowers. I like it.
    Greetings

    SvaraRadera
  3. Jag håller med. Helt ljusblått var inte helt lätt. Det drar gärna åt lila. Men det är fint iallafall. Fortsatt fin helg.

    SvaraRadera
  4. Fina bilder! Har en känsla av att det blir svårt att hitta mycket ljusblått i mitt arkiv också, men skall göra mitt bästa:-) Ha en skön semester! Kram!

    SvaraRadera
  5. Fina ljusblå blommor. Jag håller med, att hitta just ljusblått är nästintill omöjligt, men med god vilja så kan man få det till ljusblått i alla fall!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Håller med jag också... Ljusblått fanns inte så mycket mer än vårblommare av. Men jag har fått fina tips när jag tittat hos er andra. Fina bilder och väldigt tacksamma vårblommare som jag inte kan se för mycket av. Kram, Carina

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.