Vårtecken 2013 #3

Vårstillestånd. Jag skulle lika gärna kunna lägga in en länk till förra veckans vårspaning, det har ju inte hänt någonting sedan förra helgen. Suck...

Krokusknopparna är fortfarande omslutna av ett värmande hölje.



Snödropparna har inte vuxit en millimeter. Enda skillnaden mot förra veckan är att jag krupit ner i ännu djupare grodperspektiv. Notera att himlen är lika vackert blå. :))



Ingenting nytt? Det är faktiskt inte sant. För när jag letade vinklar långt nere vid markytan så hittade jag faktiskt...

  

...både klockhyacinter och kejsarkronor som börjat spira. Då har det ju hänt något!


Uppiggad och leende vänder jag blicken upp mot den härliga blå himlen för att utbrista i lovsång. Och vad ser jag?

Sälgens knoppar har börjat öppna sig. Hurra!



Det lönar sig att anstränga sig lite grand i vårspaningen. Men tro nu inte att det är vår på riktigt. Vintern ligger fortfarande kvar över större delen av trädgården. Det är bara i några få söderlägen som solen har orkat smälta ner vintertäcket.




8 kommentarer:

  1. Tur vi har vårteckensutmaningen så vi letar i marknivå. Vilka härliga vårtecken du hittade! Själv hittade jag en första krokus idag och blev så lycklig!

    SvaraRadera
  2. Du har hittat många fina vårtecken. Här är det stilltje.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja du en får vara glad för det lilla men det finns där. bara det inte brakar lös med en fart sen så man inte hinner med.Du har ju hittat lite nytt i alla fall
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Ja, det är samma hos mig, inget har hänt i princip! Enveten vinter detta!
    Kul att du hittade lite fler stjälkar i alla fall!

    SvaraRadera
  5. Oh så trevligt! Det spirar ju lite överallt! :)
    Blir ordentligt avis...
    Kram

    SvaraRadera
  6. Du har ju hittat flera trevliga vårtecken, inte att man blir lite avundsjuk. Längtar efter att kunna hitta någon liten vårblomma i trädgården men ännu ligger snön dm djup.
    Ha en fortsatt fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
  7. Men vilka underbara vårtecken! Nu är du ju en bit på väg och förhoppningsvis så exploderar våren i ett glädjerus så fort minusgraderna ger med sig.
    Kram Annica

    SvaraRadera
  8. Tack för hälsningen hos mig, nu fick jag ju äntligen lite våraning här hos dig! ;) Härligt!
    Ha en bra start på veckan!
    Kram Allis

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.