Kärlek till trädgård

Blommig fredag har kärlek som tema. Mitt bidrag blir en hyllning till trädgården, till färgerna och till formerna men framför allt till min trädgård. Trädgården är en del av mitt hem, där trivs jag och där kan jag koppla av.

En av mina allra största favoriter i trädgården är den blå bergvallmon.

Jag älskar alla färger, gult varken mer eller mindre än andra färger. Men till skillnad från många trädgårdsvänner så har jag inget emot att låta det gula frodas i min trädgård. 

Och blandar man sedan blått och gult, så får man ju grönt. :)
Grönt kan man ju inte vara utan. Det är ju det som ramar in allt. Och tänk så många olika former och nyanser det finns av det gröna. Min kärlek till grönt är stor.

14 kommentarer:

  1. Haha! Vilken tur att inte lekarna har påverkat dig! Just den du skrev om är nog den som jag oxå kan komma ihåg med fasa......

    Blå bergvallmo är så grymt vacker och jag har frösådder på G som hittills inte gett resultat.... Tyvärr!

    Ha en skön helg!!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig kärlek!
    Tänk de som inte har trägård.
    Älskar blå vallmo men jag har ingen och kommer nog aldrig att ha någon heller. Har nämligen försökt ett par gånger.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  3. Så vackra bilder, blir sjuk av längtan till sommar och blommor.
    Ha en härlig helg!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  4. Ditt gula collage var fint. gult kan mycket väl göra sig i rätt sällskap.
    Och blå bergsvallmo är out standing...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka vackra collage!! Underbar kärlek du bjuder på.
    Trevlig helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. det är tur att vi kan drömma oss bort från vardagen och det trista vädret till våra trädgårdar.
    och så glad jag blir när jag tittar rumt och ser så fina bilder hos dig.
    Ha en fin helg
    kram Meta

    SvaraRadera
  7. En underbar kärlek!!
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder och härlig tolkning...=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  9. Visst är det underbart att ha en egen trädgård.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Trädgård det är en lisa för själen, den kan jag inte vara utan.

    Fina bilder på härliga växter.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  11. Uuuh, så fina bilder och bergvallmo som är så fin. Jag har också en och jag hoppas så att den klarar vintern. Vilka fantastiska bilder du tar!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. Det er en herlig følelse med ekte kjærlighet til sin egen hage:)

    SvaraRadera
  13. Din blå bergvallmo ser ljuvlig ut! Trädgård är kärlek.
    Ha en fin vecka,
    Carina

    SvaraRadera
  14. Vilka vackra collage du hyllar kärleken med.

    Kram

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.