Purple magic

Purple, lila, ja det kan vara många nyanser förstås. Mina magiska skönheter för dagen börjar med blålila aklejor, alldeles nyutslagna.



Tolvgudablomman, en liten söt tuva av små ljuslilja kronblad.


Och den lila tulpanen, den trivs inte speciellt bra men i år fick jag i alla fall två blommor... I sol är de visst nästan rosa. Men på riktigt är de förstås lila...



Det efterlängtade och välgörande regnet har äntligen kommit. Inte så mycket som behövs, men det ska ju komma mer. Hoppas inte mina lila-bottnade trädpioner får för mycket regn på sig bara.
 
  

♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

  1. Ljuvliga bilder! Aklejorna har inte kommit igång här ännu. Tolvgudablomma saknas visst i min trädgård...Så söt!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Hos mig blommar det över alldeles för fort i värmen, man får skynda sig ut om man ska hinna se det utslagna blommorna. Fina foton du visar.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Fina blommor, aklejorna slår snart ut hos mig. Din pion är alldeles fantastisk.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker blomma det verkar bli på din trädpion. Våra frös under våren så nu får dom börja om , ingen blomning i år tyvärr Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  5. Ljuvliga bilder! Mina favoriter är aklejorna som har en helt underbar färg. Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Oj, ojoj, vilken trädpionsnygging! Regnet är visserligen efterlängtat men störtskurar vill man ju inte ha.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.