Härliga höstdagar

Jag har varit borta några dagar och var rädd att jag missat det bästa med oktober. Men så fort går det inte, tack och lov.

Så vackert att kika in genom björkgardinen när jag kom hem.



Och vänder jag mig och tittar utåt: 



Den japanska fliklönnen håller tappert kvar sina nu knallröda blad. Det behövs bara en frostnatt och så ligger de på marken. Kanske en rejäl vindby kan ta dem också. 


Några enstaka blommor kvar i floxen. Doftar fortfarande så härligt, men man får gå nära när det är så få blommor.



Underbara höstfärger överallt.



Allt är så poetiskt vackert och får mig att vilja skriva om naturens fantastiska skönhet. Så svårt det är att beskriva det vackra med ord, lättare med bilder.  

Dikterna som jag fått publicerade i lyriktidskriften Populär Poesi är inte naturinspirerade. Ett smakprov ur diktsviten finns här: Populär Poesi. Dikterna handlar om relationen mellan en mor och en dotter när livet går mot sitt slut. Tidskriften är en medlemstidning och finns inte att köpa som lösnummer. Men är du intresserad av poesi så är medlemsskapet inte oöverkomligt. 

 

Min egenutgivna diktsamling innehåller dikter på temat moderskap, synat ur alla möjliga vinklar och dimensionsdjup. Den finns i internetbokhandeln eller via förlagets widgetshop. Det är dyrt att trycka styckvis på beställning, så självkostnaden blir 150 kr + frakt.  Men det är roligt att ha gjort det, att ha resultatet av ett års arbete i skrivprojektet mellan två pärmar.


3 kommentarer:

  1. Nej men vad roligt att ha det att glädjas åt denna långa höst med mörker och blöta. Vad duktigt av dig att skriva sånt som andra kan läsa.Jag beundrar dom som kan det. Hösten går inte så fort i år men det är ju skönt i viss mån det med. vi får glädjas åt de som är kvar lite till. I natt hade vi frost här men inga blommor dök under. Nu kommer värmen igen och regnet så det är bara att njuta av det.
    Ha nu en fin kväll. fredag och helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Verkligen vackra höstfärger och utsikten över sjön är underbart vacker. Det måste vara svårt att skriva dikter, då gäller det att ha ett bra språköra och känsla för att uttrycka vad man känner i ord. Lycka till med det. HA en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  3. Hej Charlotta!
    Visst är det härligt med höstens färger. Vackra vyer hos dig.
    Vad trevligt med en egen diktsamling, lycka till med den.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.