En rosenrabatt är en skatt

Egentligen - är jag ingen rosfantast. Vår trädgård är för skuggig för rosor och jag är för lite intresserad av att sköta om känsliga växter. 
Men - det är ju stört omöjligt att låta bli att hänföras av rosor. 
Och - nu är den utökade rabatten klar.


Eller - nästan klar. Kantnepetan ska flyttas ut 20-30 cm  och delas så att den ramar in hela rabatten inte bara gamla delen.

   

Lilla gula Gripsholm ser alldeles för liten och låg ut, men jag är säker på att den kommer att sträcka på sig nästa år (om den klarar vintern, men det ska vi väl tro). Hot Chocolate-plantorna är inte så höga de heller. Det kommer förhoppningsvis bli en bra balans i halvcirkeln till slut i alla fall.

♥ ♥ ♥

4 kommentarer:

  1. Håller med dig om att en rosenrabatt är en skatt, och i den rabatten måste det finnas en katt, hi hi . . .
    Men man måste sköta om sina rosor och andra växter precis som små barn. Allt kräver tid och tålamod som jag ofta inte har, vill att allt ska bli stort på en gång, fniss
    Vilka är de Hot Chocolate plantorna, jag har inga så vet inte riktigt hur de ser ut.
    Hälsn/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, katten är lika viktig som rosorna... :) nej, egentligen ännu viktigare. Hot Chocolate är på lilla bilden i mitten. Håll pekaren en stund över bilden så kommer text fram.

      Radera
  2. Jag har lite samma förhållningssätt... helst så självskötande växter som möjligt, men rosor är förstås underbara.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Rosen i mitten ser fantastiskt fin ut!

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.