Sicken söting



  




  
   


16 kommentarer:

  1. Kära nån sicken goding. Jag tokgillar de små varelserna. Tyvärr har jag ingen hos mig på kolonin vilket jag har önskat En gång såg jag en i skogen utanför min koloni.
    Vilka underbara bilder du kunna ta.
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Underbart, har inte sett till min kompis på ett tag. Hoppas han kommer tillbaka.
    Ha det fint!
    Marika

    SvaraRadera
  3. Där ser man, en ekorre som inte tvekar att låta sig fotograferas. Poserar jättefint framför kameran. Grattis, både till möjligheten och framförallt för att du tog den på ett så förtjänstfullt sätt. Tyvärr har aldrig sett någon ekorre där vi bor och bara ett fåtal gånger när jag haft kameran med mig på helt andra ställen än runt Stigtomta. Jag får nöja mig med att se den lilla ettriga gnagaren på andras bilder... :-)

    SvaraRadera
  4. Dom är så söta dessa små djur.Vi har tur att ha en som kommer och äter vid vår fågelmatning.Ser så roligt ut när den sitter med ett solrosfrö i sina små tassar.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  5. Underbara djur. Vår hund och "vår" ekorre (!) brukar busa med varann. Det leder till att lilla hunden tror hon kan klättra i träd, haha.
    Ha en fin tisdag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  6. Håller med och så mycket fina bilder du kunde ta på den. / Britt

    SvaraRadera
  7. Vilken fin bildserie! Alldeles underbart!
    /Anja

    SvaraRadera
  8. Men......vilka fina bilder på en riktig söting! Dom är ju så söta så det liknar inte!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Fina bilder på den lilla sötnosen!

    SvaraRadera
  10. Vilken lycka att kunna hinna med att fota en sån sötnos. Fina bilder!

    SvaraRadera
  11. Okey!!!
    Söt men inget jag vill ha tam då erfarenheten blev skrämmande som ung!
    De kan bli ganska elaka om man ger dem lillfingret för de kräver hela handen
    eller som då blev en terrorist som tog ett halvår innan vi blev av med den.
    Efter den händelsen vet vår familj att vilt skall förbli vilt!!! Bamsekram ;D

    SvaraRadera
  12. De är så söta! Tyvärr finns inga ekorrar hos oss inne i stan.
    Kram Milla

    SvaraRadera
  13. Så söt <3 man vill ju helst ta med dem in och gosa lite med dem, ser så mjuka och sköna ut.
    Vad skönt att det gick bra för er katt, aldrig roligt att se dem lida.
    Önskar dig en trevlig avslutning på veckan!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  14. Nej men galet vad söt! Helt underbar!

    SvaraRadera
  15. Men hur har du lyckats med detta? Jag har haft ekorrar i trädgården i alla år (14) men har bara ett enda kort där man kan se att det är en ekorre som är det tilltänkta motivet. Fantastiskt!
    Vårhälsningar
    Marta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kanske en retorisk fråga, men jag svarar ändå. Det är ganska enkelt:
      1) mycket solrosfrön som har trillat ner på marken
      2) ett träd där korren kan sitta och blänga på den otäcka fotografen som skrämt den
      3) tillräckligt bra teleobjektiv
      4) fotoredigeringsprogram för att beskära bilderna så allt ovidkommande tas bort (den var ganska liten på ursprungsbilden...)

      och så kameran i närheten så att man hinner fånga tillfället förstås. :)
      /Charlotta

      Radera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.