Sommarens vackraste

Hélena ger oss ett omöjligt uppdrag i veckans Blommig Fredag. Sommarens vackraste! Hur ska man kunna välja?

Färg, form, storlek, doft, uttryck. Det är mycket som påverkar men för mig är nästan varje blomma den vackraste i stunden. Därför blir mitt val en kavalkad av några iögonfallande blommor från säsongen.

 





Jag vill inte rangordna dem och skulle jag göra om listan i morgon så skulle det förmodligen bli helt andra blommor i inlägget.

Förresten kanske inte sommarens vackraste ens är en blomma. Det kanske är en fjäril!?




Jag hade lyckan och turen att för första gången få fota både stor pärlemofjäril och sorgmantel i min trädgård i somras.


I morgon är det en ny omgång av Trädgårdsfärger. Temat i fjärde omgången är umber.




17 kommentarer:

  1. Visst är det svårt att välja! Dessutom är det ju inte alltid så att bilden gör rättvisa av växten.
    Gillar ditt urval, fantastiska bilder av fantastiska växer.
    Ha de gott, Catarina

    SvaraRadera
  2. Fina val av det vackraste. Så ser jag att jag glömde försöka få tag på den orange anisisopen. Det får bli nästa år.
    Umber?? Det blir något att kolla upp.

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder och vackra blommor (och fjäril)! :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Ett njutbart val av bilder. Nejlikorna gillar jag extra mycket.
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Åja, mye vakkert å se på i løpet av en sommer...

    SvaraRadera
  6. Blommor är förvisso vackra men för mig står fjärilar väldigt högt i kurs. Nu har du dina lockande och pockande blommor att tacka för besöken av fjärilar så det hänger väl ihop på ett naturligt och ekosystemmässigt sätt. Du verkar ha så pass gott om välmående blommor i din trädgård så att valet av en topplacering blir näst intill omöjligt. Själv skulle jag ha lättare, hittar jag EN odlad blomma vid liv hemma i trädgården skulle den nog vinna...

    SvaraRadera
  7. Många fina blommor. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Ja det fanns så mycket fint under sommaren så det var svårt att välja, allt du visar är så vackert. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder! Ja, varför välja? Den orange... läser i ditt kommentarsfält att det är en anisisop. Ngt speciellt sortnamn?
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara bilder.....så vackert.....=)
    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  11. Nej, vem kan rangordna allt vackert! Grattis till fjärilarna och tack för njutningsfulla bilder.
    Ha det så gott i helgen
    Anette

    SvaraRadera
  12. Mye vakkert! Georginen var flott:)

    SvaraRadera
  13. Visst är det så, blommor är ju inte allt i trädgården
    Ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  14. Vackra bilder på både blommor och fjärilar! Det är sannerligen inte någon lätt uppgift att välja ut en som är vackrast, när det finns så många fina att välja bland/ Kram Titti

    SvaraRadera
  15. Mycket fint men buskpionen slår ändå rekord, den är ju inte det mest lättodlade i mina trakter iaf, men desto mer värdefull. Vilken söt liten pärlemofjäril - ny bekantskap för mig. Skön helg!

    SvaraRadera
  16. Vackra bilder, nää det går inte att välja något specifikt!
    Trevlig Helg, hälsningar Ewa :)

    SvaraRadera
  17. Vackert. Svårt att välja. Kram

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.