Inte så många fjärilar ännu

men desto fler bilder på de fina som sätter sig på en blomma i min trädgård. Men i detta inlägg visar jag bara en enda bild - men i två versioner.


Nässelfjärilen var lite blyg och hade svårt att sitta stilla. Den flög iväg flera gånger men kom tillbaka till solhatten. Vilken kalasblomma detta måste vara för en fjäril.



Så vackert solen skiner in och skapar en högdager längs vingens taggiga ytterkant. Det var ett riktigt lyckotryck att skärpan hamnade på exakt rätt ställe för att kunna förstora upp och skapa en porträttbild på fjärilen. Sedan kan man ju diskutera om fjärilen är söt... Jag tycker det. Luden är den i alla fall!

6 kommentarer:

  1. Verkligen en tjusig bild! Hur fick du den att sitta still? Mina fjärilar är nog något nippriga, sitter inte still en sekund. Hinner inte ens få fram kameran så är de på nästa blomma:-(

    SvaraRadera
  2. Du är fantastisk på att fånga fjärilar på bild :) Imponerande!
    Förstår fascinationen - de är ju bara så vackra!

    SvaraRadera
  3. Vilka bilder och så bra med samma färgton på alltihop. Jag får nog gå fotokurs.

    SvaraRadera
  4. Vackra bilder, och färgmatchat, kan det bli bättre. Har inte sett så många fjärilar här ännu heller, men blåvingar har vi haft hur många som helst, men vart dom tagit vägen i värmen vet jag inte!
    Agneta kram

    p.s. har tagit på lite solskyddskräm på lönnäsorna, men det hjälpte inte......

    SvaraRadera


Stort tack för att du tagit dig tid för en kommentar!


Alla anonyma kommentarer hamnar i skräpposten och de raderas utan granskning. Har du ingen blogg kan du kommentera med namn/webbadress och bara fylla i namn.